tisdag 14 juli 2015

racerocruiser.blogspot.com

Det här är tänkt att bli en blogg med pladder för att lyfta fram segelbåtar där prestanda prioriterats men som fortfarande är övernattningsbara på ett vettigt sätt. Vettiga tillbehör kommer också att tas med ibland.

Det finns olika indelningar som sportbåtar, racer/sport osv men jag har valt att inte avgränsa mig så men jobbar ändå lite med Vikt/Krysställ för att grovsortera båtar. Det ger lite info om båtens lättvindsegenskaper och om båten klarar att kryssa mot vågor i avtagande vind. Sen finns det självklart möjligheter att rita en hopplös båt som har massor av segel eller en som är lätt och inte har någon kölvikt så den inte är möjlig för en ”vanlig” seglare att klara av…

Mina hemmavatten är den svenska ostkusten och jag seglar oftast solo så mina drömbåtar ligger oftast mellan 8-11 meter. Framtiden får utvisa vad det blir av den här bloggen. Både mina egna intressen och kanske också eventuella kommentarer från (framtida) läsare kan styra vart bloggen hamnar!

2 kommentarer:

  1. Trevligt, jag kommer att besöka denna blog frekvent! 👍🏻

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra och att du lyckades lösa "rebusen" du fick!

      Radera